srijeda, 6. studenoga 2013.

Kako se ponašati u trudnoći?

Trudnoća je definitivno najljepši period u životu svake žene. U trenutku kada saznate da nosite novi život u sebi, osmijeh vam ne silazi s usana. Zajedno sa osmijehom, dolaze strepnja, strah i pitanje "Da li će sve biti u redu sa bebom i sa mnom? To su normalni strahovi, naravno ako su umjereni.




Za trudnoću važi opšte pravilo da vam svi dijele razne savjete  i svakodnevno "sole pamet". Postoje korisni savjeti koje treba prihvatiti, ali i mnogobrojne sujevjerne gluposti koje odmah u startu treba odbaciti.  Postoji cijeli niz predrasuda, koje su nažalost decenijama u mozgovima žena na ovom našem Balkanu.


Kako se treba ponašati za vrijeme trudnoće?
U nastavku slijede korisne informacije za sve buduće mame...

1. TRUDNOĆA NIJE BOLEST! Sve što se dešava u tijelu u trudnoći je potpuno prirodno i savršeno. Umor u trudnoći je normalna pojava. Stara pravila nalažu odmor u trudnoći.
Današnja istraživanja pokazuju da su umjereni posao i kretanje vrlo važni za zdrav ishod trudnoće, naravno ukoliko se radi o normalnoj trudnoći.
Trudnoća je savršena prilika da se odmorite. U trenutku kada osjetite umor, odmorite se koliko želite, kako želite i gdje želite. Uživajte!

2. U trudnoći je vježbanje poželjno. Ipak, nemojte raditi sve vrste vježbi. Trčanje treba izbjegavati.  Isto tako vježbe pri kojima se naprežu trbušni i leđni mišići nisu najbolji izbor. Podizanje teških tereta nikako ne dolazi u obzir. Sve  navedeno može izazvati prijevremeni porođaj.
Plivanje, šetnja i lagani aerobik su savršen izbor za trudnice. Vježbe disanja su takođe korisne.

3. U trudnoći ne treba da jedete kao dvoje, ali morate jesti za dvoje. Ne treba da jedete duple količine hrane, ali treba da jedete zdravu hranu. Obroke podijelite u nekoliko manjih. Jedite mlijeko i mliječne proizvode, jogurt, voće, povrće, ribu i piletinu. Ne treba da jedete masnu hranu, grickalice i suhomesnate proizvode. Vodite računa da namirnice budu svježe i mikrobiološki ispravne. Listerija može biti vrlo opasna bakterija u hrani za trudnice. Ponekad napravite izuzetak i pojedite ono što vam se jede, trudnoća je ipak drugo stanje.


4. U trudnoći ipak morate misliti na kilograme. Prekomjerna težina u trudnoći je razlog mnogih komplikacija, uključujući i neka životno ugrožavajuća stanja kao što je eklampsija. Normalan broj kilograma koje treba da dobijete uz trudnoći iznosi oko 12. Cifra nije ista za sve trudnice, jer ni naša konstitucija i genetika nisu iste kod svih žena. Ne smijete se udebljati naglo. Onda dolazi oticanje nogu i povišen krvni pritisak koji životno ugrožava i bebu i vas. Ne treba da držite dijetu u trudnoći, ali vodite računa šta, kada i kako jedete. Morate se kontrolisati, za dobro vaše bebe i vas samih.

5. U trudnoći nosite vedre boje, radite ono što vas čini sretnima, mislite samo pozitivno, ne čitajte previše članke i forume na internetu, uključujući i ovaj i UŽIVAJTE!
Sve će biti dobro.
Emocije u trudnoći su najintenzivnije emocije u vašim životima. Proživjela sam mnogo lijepih stvari u životu, ali je trenutak kada sam osjetila prve pokrete moje bebe najljepši trenutak u mom životu i naravno trenutak kada sam ga prvi put vidjela. Ubrzo ćete otkriti da govorim istinu. Sretno, drage moje trudnice...