utorak, 20. svibnja 2014.

Koju hranu treba da jedu djeca?

Život u modernom vremenu se odvija izuzetno brzo. Ponekad jednostavno nemamo vremena da pripremimo zdrav i kvalitetan obrok.
Na svu sreću sva djeca vole pomfrit, hrenovke i paštete. Danas je pravo vrijeme da se zapitate koliko zdravo hranite svoje dijete?

Prema nekim istraživanjima djeca iznad 15 mjeseci života, nekoliko puta sedmično jedu pomfrit. Istina je da se pravi od krompira,  ali nije baš tako zdrav. Podizanje djeteta je izuzetno zahtjevno i stresno . Nije problem što će vaše dijete s vremena na vrijeme pojesti pomfrit, ali je problem što od malih nogu stiče nezdrave prehrambene navike.  Kada malo dijete u djetinjstvu nauči da treba da jede zdravu hranu, kasnije će se pridržavati svojih dobrih navika.



U nastavku slijedi nekoliko savjeta za zdrave dječije obroke

Djeca ne jedu dovoljno voća i povrća.  Gotovo polovina mališana u periodu od 1 do 2 godine uopšte ne jede povrće i voće za ručak i večeru. Neka vaše dijete nauči da voli voće i povrće od malih nogu.

Užina je izuzetno važan obrok. Djeca imaju mali stomak, koji ograničava unos hrane za vrijeme jednog obroka. Upravo zbog toga, užina je jako važna u ishrani djece. Užina koju djeca jedu uglavnom se svodi na grickalice, čips, štapiće, čokoladice, krekere, kolačiće. Umjesto navedenih gluposti, ponudite svom djetetu voće ili sir.


Nemojte odjednom izbaciti "nezdravu" hranu sa vašeg stola. Pokušajte postepeno stavljati sve više zdrave hrane na vaš sto. Iz dana u dan, loše navike će se polako promijeniti. Kada polako nezdravu hranu zamijenite zdravom, vaše dijete neće biti tužno, jer ste mu uskratili omiljene slatkiše i pozitivno će reagovati na promjenu.




Djeca su jako izbirljiva kada je hrana  u pitanju. Ponudite im najraznovrsniju hranu, neka se okus stalno mijenja. U ovakvim okolnostima će kad odrastu jesti raznovrsnu hranu.  Nemojte tjerati vaše dijete da jede namirnicu koju ne voli. Neka samo odluči šta želi jesti.

Budite uzor svom djetetu
Pokažite entuzijazam kada je raznovrsnost u ishrani u pitanju. Pravilna ishrana je izuzetno važna za razvoj djece. mnogo roditelji su stalno prezaposleni, izloženi brigama i stresu, pa i sami jedu nezdravu hranu.
Jedite voće, povrće. Pijte zdrave sokove i mlijeko umjesto gaziranih pića.  Djeca imitiraju svoje roditelje. Zdrava ishrana će pozitivno djelovati i na vas i pružiti vam dovoljno energije da pratite tempo koji diktiraju vaša djeca.

Nikada nemojte odustati
Ako vaše dijete neće da jede određenu hranu, probajte ponovo! Neka istraživanja su pokazale da se nova hrana mora servirati od 8 do 15 puta prije nego što je dijete prihvati. Samo 6 do 9% roditelja ponudi nove namirnice bar šest puta. Oslanjanje na provjerenu rutinu,  za koju znate da je dijete voli, je sigurno lakše, ali se time smanjuju šanse da vaše dijete stekne pravilne prehrambene navike.